Mikojan/Gurevics MiG-1 és MiG-3



Alkalmazási terület: vadász és vadászbombázó Hajtómû: egy 1350 LE-s Mikulin AM-35A V-motor
Fesztávolság: 10,32 m Legnagyobb sebesség: 640 km/h (7000 m-en)
(Az adatok a MiG-3 változatra érvényesek)

A máig híres együttmûködés Mikojan és Gurevics között 1940-ben kezdôdött az I-61 (MiG-1) tervezésével, amelynek elsô repülése még ez év márciusában (1200 LE-s AM-35 motorral) megtörtént. A nyitott pilótafülkés, együléses vadász nem volt túl sikeres konstrukció, ennek ellenére több mint 2000 db épült belôle 1941-ig, amikor a javított változat MiG-3 jelzéssel megjelent. Ez Sztálin-díjat hozott a konstruktôreinek. Nagyszerû végsebessége ellenére a típus számos hibája azt eredményezte - noha ebbôl is jelentôs számban készült -, hogy 1943 végétôl nagyobbrészt már csak felderítôfeladatokra vetették be.

Mikojan/Gurevics MiG-1 és MiG-3 ------------------------------- Alkalmazási terület: vadász és vadászbombázó Hajtómû: egy 1350 LE-s Mikulin AM-35A V-motor Fesztávolság: 10,32 m Legnagyobb sebesség: 640 km/h (7000 m-en) (Az adatok a MiG-3 változatra érvényesek) A máig híres együttmûködés Mikojan és Gurevics között 1940-ben kezdôdött az I-61 (MiG-1) tervezésével, amelynek elsô repülése még ez év márciusában (1200 LE-s AM-35 motorral) megtörtént. A nyitott pilótafülkés, együléses vadász nem volt túl sikeres konstrukció, ennek ellenére több mint 2000 db épült belôle 1941-ig, amikor a javított változat MiG-3 jelzéssel megjelent. Ez Sztálin-díjat hozott a konstruktôreinek. Nagyszerû végsebessége ellenére a típus számos hibája azt eredményezte - noha ebbôl is jelentôs számban készült -, hogy 1943 végétôl nagyobbrészt már csak felderítôfeladatokra vetették be.

Összeállította és HTML-re fordította Kormos Péter

Minden jog fenntartva! © Kelet Szárnyai 1996.