1993. repülési hírei


Április 8.

Megkezdôdött a Jugoszlávia elleni légi blokád gépeinek olasz támaszpontokra való telepítése. A négy nap múlva kezdôdô NATO akcióban amerikai, francia, és holland, harci gépek vesznek részt.


Április 12.

A NATO gépek megkezdték a légtérzár ellenôrzését Bosznia légterében. Egy francia Mirage 2000-es típusú gép hajtómû hiba miatt az Adrai-tengerbe zuhant, a pilóta katapultált.


Április 13.

A NATO bejelenti az elsô légtérsértést, amelyet egy ismeretlen, alacsonyan repülô gép követett el.


Április 14.

A NATO cáfolja elôzô napi bejelentését, mivel csak egy radarállomás vélte látni az ismeretlen behatoló gépet. Felmerül a magyar légtérben ôrjáratozó NATO AWACS gépek szükségesége.


Április 15.

Két ismeretlen légtérsértôt mértek be a NATO AWACS gépek. A térségbe irányított két holland F-16-os már csak radarjain láthatta a behatolókat, elfogni, vizuálisan azonosítani nem tudták ôket.


Szeptember 29.

Törökországban nem sokkal felszállás után lezuhant egy katonai repülôgép, hét ember halálát okazva. A lakóházra zuhant gép áldozatai között volt a gép pilótája, aki nem tudott katapultálni, valamint két gyermek is.


Szeptember 30.

Oroszországi látogatásának második napján Für Lajos látogatást tett a Krasznodárban MiG-29-esre való átképzpsen lévô magyar pilótáknál és mûszaki személyzetnél megtekintve pilótáink bemutatórepüléseit. Mint mondotta az Az új gépek haza Magyarországra való áttelepítése várhatóan október 10-én kezdôdik meg és október 30-ig tart. Más források szerint az elsô gép október 18-án landolhat új otthonában, Kecskeméten.

Összeállította Gál Tamás; HTML-re fordította Straub Kornél

Minden jog fenntartva! © Kelet Szárnyai 1996.