1995. repülési hírei
Január 16.
Szarajevó közelében egy gyakorlatozó francia vadászgép tévedésbôl kilôtte a
kanadai ENSZ kontingens két jármûvét (köztük egy buszt!), de azok szerencsére
üresek voltak.
Január 17.
Befejezôdött annak a 10 MiG-21 MF és 2 MiG-21 bis vadászgépnek a feldarabolása,
amelyet a Magyar Honvédség még tavaly novemberben kezdett meg az általános
haderôcsökkentés keretében. Bár a gépek száma nem érte el a hazánk számára
engedélyezett 180 darabot, a MiG-21-esek élettartama már lejárt és hazánk
vállalta 21 db hadendbôl már kivont MiG-21-es megsemmisítését. A használható
alkatrészeket kiszerelik, majd a gépeket 3 darabra vágják és fémhulladékként
értékesítik ôket. A folyamatot egy román katonai küldöttség ellenôrizte, amely
továbbutazik Pápára, hogy az ottani katonai bázis életét és felszereltségét
vizsgálja meg.
Január 26.
Olaszországban az Adriai-tengerbe zuhant egy amerikai F-16-os vadászgép
gyakorlórepülés közben. A gép arról az olasz légitámaszpontról szállt fel,
ahol a boszniai légtérzárat ellenôrzô vadászgépek állomásoznak.
Február 1.
A svéd Saab repülôgépgyártó cég alapítványt hozott létre, melynek értelmében
minden évben a Szolnoki Repülôtiszti Fôiskola egy oktatója és egy diákja vehet
részt svédországi tanulmányúton, melynek során a svéd repülôgépgyártással és
pilótaképzpssel ismerkedhetnek meg.
Február 4.
Újabb orosz vadászbombázót lôttek le a csecsen fegyveresek az egyre kiterjedô
orosz-csecsen konfliktus során.
Február 27.
A csecsen erôk lelôttek két orosz SZU-25-ös csatarepülôgépet Groznijtól délre.
A pilóták sorsa ismeretlen.
Március 27.
Kiképzési repülés során leállt a kecskeméti Szentgyörgyi Dezsô Repülôezred
egyik MiG-29-esének hajtómûve és Kézér Ákos ôrnagy egy hajtómûvel hajtott
végre sikeres leszállást. Bár a típuson elméletileg lehetséges az egy
hajtómûvel való repülés és leszállás is, de a gép ilyenkor lomhává vállik és
nehezebben reagál a kormánymozdulatokra is. A manôver azért is különösen
veszélyes, mert a pilóták a leszállásnak ezt a módját csak elméletben
gyakorolhatják.
Április 7.
A NATO vadászgépei köröznek Szarajevó felett, hogy így kényszerítsék a szerb
erôket az egyre hevesebb ágyúzás megszüntetésére.
Május 21.
Váratlanul két Boeing 737-es utasgép kért és kapott leszállási engedélyt a
tököli katonai repülétérre, mivel a rossz idôjárás miatt ferihegyen képtelenek
voltak leszállni. A gépek 21.10-kor és 21.19-kor landolt, majd 22.55-kor és
23.04-kor szálltak fel. A gépek utasai és a személyzet nem szállt ki a gépbôl,
csak az egyik utashoz kellett orvost hívni.
Május 25.
Ma délután a NATO harci gépei bombatámadást intéztek boszniai szerb célpontok
ellen, mivel a szerbek a kiadott ultimátum lejártáig sem fejezték be az ENSZ
által tiltott övezetnek nyilvánított boszniai városok ágyúzását. A támadás
hírek szerint egy szerb fegyverraktárrak ellen irányult.
18.30 elôtt pár perccel felszállás közben lezuhant a taszári légibázis egyik
kétszemélyes Su-22 UM3 gépe. A gép hajtómûve felszállás közben 25 m
magasságban 350-400 km/h sebességnél gyulladt ki és a pilótáknak katapultálnia
kellett. A kiélezett helyzet ellenére a pilóták biztonságosan földet értek, de
egyiknek a bokája, másiknak a szárkapoccsontja törött el, mert a kemény
kifutópályára ereszkedtek ejtôernyôikkel. A típusra a baleset pontos okainak
kivizsgálásáig repülési tilalmat vezettek be.
Május 26.
A NATO vadászgépei ma délelôtt újabb légicsapást mértek boszniai szerb célpon-
tokra, mivel a szerbek a tegnap délutáni légicsapás miatt több boszniai várost
is hevesen ágyúztak, ami nagyszámú emberáldozattal járt.
A szerbek túszul ejtettek több ENSZ békefentartót és néhányukat a bombázott
lôszerraktár oszlopaihoz láncolták, mintegy élô pajzsként használva ôket a
NATO repülôgépei ellen. Az eset széleskörû nemzetközi felháborodást váltott ki
és az USA az Adriai-tenger térségébe irányította egyik repülôgépanyahajóját.
Május 30.
Balesetet szenvedett az USAFE egyik F-15-se Németországban ( Spandelhem ).
Június 2.
A boszniai szerbek lelôttek egy a Bosznia feletti repülési tilalmat ellenôrzô
amerikai F-16-ost Banja Luka térségében. A pilóta katapultált és 12 helikopter
és a kísérô gépek megkezdték a keresését. Késôbb a szerbek bejelentették, hogy
fogságba ejtették a pilótát.
Június 7.
Nem ért még véget a június 2-án lelôtt amerikai F-16-os pilótájának kálváriája
hiszen a legújabb hírek szerint a keresô csapatok érzékelik a pilóta jeladóját
A szerbek szerint egyik járôrük észlelte a pilótát Banja Lukától mintegy
100 km-re ( a gépet Banja Lukától 40 km-re lôtték le! ) és rálôttek, de a
pilóta elmenekült.
Június 8.
Ma végre bemérték a múlt héten Boszniában katapultált amerikai F-16-os pilóta
helyzetét és sikeresen kimentették a NATO erôk. A pilóta a Gorazsde környéki
erdôkben bújkált és nem esett fogságba, annak ellenére,hogy a boszniai szerbek
nagy erôkkel vadásztak rá.
Június 12.
A NATO bejelentette, hogy megváltozatja a Bosznia felett járôrözô gépeinek az
útvonalát. A döntés oka, hogy kiderült a szerbek elôre megtervezték az
amerikai F-16-os lelövését ( június 2. ). Mivel a járôrözô gép mindennap
ugyanazon az útvonalon repült és ugyanbban az idôben, nem volt nehéz
megtervezni az akciót. A most hozott döntés az ehhez hasonló eseteket hivatott
kiküszöbölni.
Az amerikai pilóta Scott O'Grady jól van és kiszabadítása után telefonon be-
szélt Clinton elnökkel, majd hazatérése után személyesen is találkozott vele.
Az elôbb az Aviano-i légitámaszpontra, majd az USA-ba visszatérô pilótát
mindenütt hôsként ünnepelték.
Június 13.
A földön vesztegel a kecskeméti légibázis mind a 22 MiG-29-es harci gépe, mert
a karbantartók kisebb konstrukciós hibát fedeztek fel. A gépek hajtómûvébe
egy szegecs esett bele, amely sérülést okozott a hajtómû turbinalapátjaiban.
A magyar szakamberek az orosz MiG gyár karbantartóival együttesen igyekeznek
orvosolni a hibát. A 6 kétüléses MiG-29 UB-nél nem találtak hibára utaló
jeleket. Bár a gépekre repülési tilalmat vezettek be, csak a kiképzôrepüléseket
állították le, a készültséget ugyanúgy ellátják a harci gépek mint eddig.
Június 15.
Feloldották a taszári SZU-22-esek repülési tilalmát, amit a május 25-i ( ld.
ott ) baleset után vezettek be. Kiderült,hogy a kétszemélyes gép balesetét
nem gyári hiba okozta, hanem egy kis fémdarab hajtómûbe kerülése, így nincs
szükség a típuson bevezetett repülési tilalomra.
Június 19.
Feloldották a június 13-án a MiG-29-esekre konstrukciós hiba miatt bevezetett
repülési tilalmat. A gépek meghibásodása nem volt jelentôs, csak a további
károsodást megelôzendô állították le ideiglenesen a repülést.
Június 25.
A Romániai Balko városában rendezett repülônapon bemutató közben lezuhant az
ottani kiképzô központ Jak-52-es gyakorlógépe és a radartoronyra zuhant. Az
egyik pilóta a helyszínen meghalt, míg a másikat súlyos gerincsérüléssel
szállították a bukaresti katonai kórházba. Mindkét pilóta a Jak-52-est gyártó
román cég berepülôpilótája volt és igen gyakorlott repülô. A baleset oka
egyelôre ismeretlen, de meg kell említeni, hogy Romániában az elmúlt egy-két
évben több hasonló tragédia is történt.
Német lapértesülések szerint az amerikai és a német hírszerzés kiderítette,
hogy a boszniai szerbek komplex légvédelmi rendszert építettek ki az Adrai-
tengerhez közeli hegyekben. A rendszer segítségével a szerbek már az
olaszországi felszállástól nyomonkövethetik a NATO és az ENSZ gépeit és elôre
megtervezhetik a lelövésüket, ami nagy veszélyt jelenthet mind a segélyeket
szállító, mind a légtérzárlatot elenôrzô gépek számára. Szakértôk szerint csak
két megoldás lehetséges: abbahagyni a Bosznia feletti repüléseket, beleértve a
légtérzárlat elenôrzését is, vagy felderíteni és megsemmisíteni a
radarállomásokat amint azok mûködésbe lépnek. Mindkét lépés rendkívüli
veszélyeket rejt magában.
Június 26.
A német kabinet ma döntött a német erôk Boszniába való küldésérôl. A
kiküldésre kerülô erôk egy részét Tornado ECR típusú repülôgépek adják, melyek
Európában egyedülálló fegyverzetük és felszerelésük révén képesek az ellenség
légvédelmi egységeinek pontos felderítésére és megsemmisítésére. Egyes német
politikusok szerint az új fejlemények ismeretében ( ld. jún. 25. ) a Tornado
típusú gépek feladatát ki kellene bôvíteni a NATO vadászgépeinek védelmével.
A döntést még a parlamentnek is jóvá kell hagynis, amire valószínûleg a
pénteki ülésen kerül sor.
Július 16-23.
Közös légimentési gyakorlatot tartottak a Bakonyban a Magyar Honvédség és az
Amerikai Hadsereg erre a célra kijelölt speciális egységei. A gyakorlat célja
egymás technikáinak megismerése és elsajátítása, a hathatós együttmûködés
gyakorlása.
Július 25.
Nem sokkal 19.15 után gyakorlórepülés közben lezuhant a Magyar Honvédség egyik
L-39-es gyakorló repülôgépe. Mûrepülés közben a gép hajtómûve leállt és a kis
magasság miatt már nem lehetett kivenni a gépet a zuhanásból. A két pilóta
katapultált és sikeresen földet ért. Bár a gép igen biztonságos típusnak
számít, repülési tilalmat rendeltek el rá a hiba pontos okának tisztázásáig.
Július 26.
A NATO ma elfogadta a boszniai légicsapások részletes tervét. Bár részletek
nem kerültek nyilvánosságra, a NATO fôtitkára hangsúlyozta, ha a légicsapások
megkezdôdnek a védet övezeteket továbbra is támadó és folyamatosan ágyúzó
szerbek ellen,ezek sokkal hevesebbek lesznek mint a korábbi korlátozott
légicsapások és nem fognak egyhamar véget érni.
Július 27.
Lezuhant a Román Légierô egyik MiG-21-es gyakorló repülôgépe a bolgár határtól
nem messze. A két pilóta szörnyethalt a balesetben. Egyes források szerint
1991. óta a Román Légierô mintegy 40 gépet vezített el és ezeknek a fele MiG
típusú volt.
Egy dolláros jelképes összeget fizetett a Szolnoki Repülôtiszti Fôiskola azért
a svájci Hawker Hunter repülôgépért, amely saját szárnyán érkezett utolsó útján
és immár a fôiskola repülôgyûjteményét gazdagítja. A közeljövôben a Magyar
Honvédség hasonló áron fog átadni a svájciaknak egy MiG-21-es vadászgépet
cserébe a Hunter-ért.
Augusztus 13.
Keleti György honvédelmi miniszter bejelentette, hogy a határainktól délre
kialakult veszélyes helyzet miatt Magyarország biztonsága is veszélybe
kerülhet. Ezért megnövelték a téségben lévô határvadász alakulatok számát és
a Magyar Légierô fokozza repüléseit a térségben, valamint fokozzák a légierô
harckészültségi szintjét is.
Augusztus 25.
A német védelmi miniszter cáfolta, hogy a horvátok most folyó offenzíváik
során volt kelet-német MiG-21-es vadászgépeket használnának. Brit katonai
szakértôk szerint horvátország nemcsak volt kelet-német vadászgépekkel, hanem
harckocsikkal és helikopterekkel is rendelkezik.
Összeütközött és lezuhant a német Memmingeni Jabo G34 vadászbombázószázadának
két Tornado vadászbombázó repülôgépe.
Augusztus 28.
Majdnem 40 embert ölt meg az a boszniai szerbek által kilôtt gránát, amely
Szarajevó piacterén csapódott be. Az ENSZ tárgyalásokat kezdett arról, hogy
milyen módon torolja meg a példátlan vérengzést. Szakértôk szerint két
választás lehetséges: vagy a NATO gépek kezdenek légitámadásokat,vagy bevetik
a gyors reagálású ENSZ erôk nehéztüzérségét. Hírek szerint visszaindult az
izraeli partoktól az Adriai-tengerre az amerikai Theodore roosevelt Anyahajó
is, bár hivatalosan cáfolják, hogy ez kapcsolatban lenne a szarajevói
eseményekkel.
Augusztus 30.
Ma hajnalban eddig példátlan válaszcsapásokat indított a NATO és az ENSZ a
boszniai szerbek ellen. A csapásokat megtorlásul szánták a három nappal
ezelôtti szerb vérengzésre. Az elsô hullám hajnali 2 óra körül támadott, majd
ezt további 4 hullám követte a nap végéig. A támadásokban kb. 60 vadászgép
vett részt, mely az Olaszországi Aviano-i légitámaszpontról és az amerikai
Roosevelt anyahajóról szállt fel ( fôként F-16, F-14 és F-18 típusú gépek ).
A támadások fôként légvédelmi állások, kommunikációs központok és
lôszerraktárak, valamint a Szarajevó körüli szerb állások ellen irányultak.
Az elsô NATO jelentések arról számolnak be, hogy a támadásban résztvevô összes
gép sértetlenül tért vissza bázisára, de bizonyos, hogy a nap folyamán ( egyes
források szerint 17.30-kor ) a szerbek lelôttek egy francia Mirage 2000-est,
melynek pilótái szerb fogságba kerültek.
Augusztus 31.
Ma a NATO vadász gépei újra több hullámban támadták a boszniai szerbek
állásait és a gyors reagállású erôk is további szerb célpontokat ágyúztak.
Szeptember 1.
Néhány kora reggeli támadás után a NATO bejelentette, hogy egy napra
felfüggeszti a boszniai szerbek támadását, mert azok elkezdték kivonni
nehézfegyvereiket Szarajevó térségébôl.
Szeptember 2.
A NATO gépeinek mai tevékenysége csak a felderítésre korlátozódott, bár a
szerb katonai vezetés nem hajlandó feltételek nélkül kivonni a fegyvereit a
védelmi övezetetekbôl és Szarejevóban újabb hat ember sebesült meg egy
becsapódó szerb gránáttól.
Szeptember 3.
Tengerbe zuhant az Angol Királyi Légierô ( RAF ) egyik Nimrod típusú tengeri
felderítô repülôgépe. A 7 fôs személyzet egyik tagját sem sikerült kimenteni.
A baleset oka egyelôre ismeretlen hisz a gép személyzete már több ( mint )
100 órát töltött tenger fölötti repüléssel.
Szeptember 4.
Két alacsonyan szálló NATO gépre ( F-15-ös vagy F-18-as típusúak ) a boszniai
szerbek levegô-föld rakétát indítottak nem sokkal a 23 órai határidô lejárta
elôtt. A két gép a szokásostól alacsonyabban repült a szerb állások felett és
egymás útját keresztezve, éles, ellentétes irányú manôverrel elkerülték a
rájuk kilôtt rakétát. Egyes elemzôk szerint lehetséges, hogy szándékosan
tesztelték a szerb légvédelmet, hogy megtudják mire képes, ha újabb
légitámadásokra kerül sor.
Szeptember 5.
Bár a szerbek kivontak egy-két nehézfegyver Szarajevó körüli állásukból, mégis
újabb légicsapásokat indított a NATO, mert szerintük ezek a lépsek nem voltak
elégségesek. A légicsapások hírére a Mladics tábornok,a boszniai szerb
fôparancsnok leállította a nehézfegyverek kivonását. A támadást a Theodore
Roosevelt anyahajó gépei hajtották végre és ugyanazokra a célpontokat támadták
mint az elôzô légicsapások alkalmával. Egyes források szerint egy másik
amerikai anyahajó is tartózkodik a térségben és ennek gépei is részt vettek az
akcióban. Valószinûleg részt vettek az akcióban német Tornado repülôgépek is.
Az éjszaka megszakadtak a NATO hadmûveletek, mert Boszniai felett erôsen
felhôs volt az ég és ez nehezítette volna a pontos célzást és az ártatlan
áldozatok elkerülését.
Szeptember 6.
Ismét folytatódnak a boszniai szerb állások elleni légitámadások és ágyúzások.
A NATO gépei több hullámban támadták a szerb célpontokat.
Augusztus 7.
Az elmúlt éjszaka is folytatódtak a szerbek elleni légicsapások és a nap
folyamán is több hullámban támadtak a NATO gépek.
Szeptember 8.
A NATO tovább folytatja a boszniai szerb állások bombázását. A már 10 napja
tartó hadmûvelet során a NATO cadászgépek mintegy 2000 bevetést hajtottak
végre. Szerb állítások szerint a NATO gépek a civil lakosságot bombázzák.
Szeptember 12.
A NATO tovább fojtatja a boszniai szerbek elleni támadásokat. A harcokhoz
csatlakozott egy másik amerikai repülôgéphordozó az USS America is. A NATO
bevetett több mint tíz Tomahawk típusú robotrepülôgépet is, melyeket az
anyahajókról indítottak útnak.
Ma Kecskemétre érkeztek a német légierô ( Luftvaffe ) vadászgépei, hogy a
Partnerség a békéért program keretében együtt gyakorlatozzon a magyar
vadászrepülôkkel. A két MiG-29-essel összesen két pilóta és 13 mûszakis és
légiirányító érkezett. A két ország pilótái országjáráson, mûrepülésen és
közös légiharcon vettek részt.
Szeptember 13.
A magyar kormány 1 milliárdos szerzôdést kötött a svéd Wallenberg csoporttal.
Ennek értelmében a két fél 2000-ig 1 milliárd dolláros fejlesztési
programokban vesz részt. A magyar kormány ígéretet tett arra, hogy 1996-ig
választ ad arra, hogy megrendeli-e a svédek legújabb vadászgépét a Gripent.
Lezuhant a Magyar Légierô egyik MiG-23-as UM és Su-22-es vadászrepülôgépe. A
két gép közösen hajtott végre éjszakai elfogógyakorlatot ( a Su-22-es volt a
célgép, míg a MiG-23-as volt az elfogóvadász ). A feladat során a gépek
egymásnak csúsztak és a Su-22-es hajtómûve leállt. A pilóta 2000 m-en
katapultált és gerincsérülést szenvedett. A MiG-23-as Pápa felé vette az
irányt és leszállni készült, amikor a repülôtértôl 13 km-re a szántóföldekre
zuhant. A két pilóta szörnyethalt. A szerencsétlenség okát nem tudni, mert a
MiG-23-assal megszakadt a rádiókapcsolat a feladat végrehajtása után.
Az azomban nem világos, hogy a pilóták miért nem katapultáltak, hiszen a
kapcsolat megszakadása és a tragédia között megfelelô idô állt volna
rendelkezésre ehhez. A balesetek okainak kivizsgálásáig mindkét típusra
repülési tilalmat vezettek be.
A NATO és az ENSZ 12 órára felfüggesztette a boszniai szerbek elleni támadást,
mert úgy látták, hogy van esély a megegyezésre.
Szeptember 14.
A boszniai szerbek vállalták, hogy kivonják nehézfegyvereiket Szarajevó 20
km-es körzetébôl és megnyitják a Szarajevóba menô utakat, illetve a Szarajevói
repülôteret, ezért a NATO és az ENSZ további haladékot adott.
Szeptember 15.
A boszniai szerbek megkezdték nehézfegyvereik kivonását, megnyitottak két
Szarajevóba vezetô utat és a Szarajevói repteret is. Clinton amerikai elnök
kijelentette, hajlandók újabb 3 napot adni a boszniai szerbeknek, de ha nem
teljesítik ígéreteiket, újabb légicsapások várhatóak.
Szeptember 18.
További két napot adott az ENSZ és a NATO a boszniai szerbeknek, hogy azok
befejezzék a Szarajevó körüli nehézfegyvereik kivonását.
Bár még nem fejezôdött be teljesen a szeptember 13-i kettôs katasztrófa
kivizsgálása, mégis feloldották a MiG-23-asokra és Su-22-esekre érvényben lévô
repülési tilalmat. Az ugyanis már most megállapítható, hogy a katasztrófát nem
a gépek mûszaki állapota okozta.
Szeptember 21.
A boszniai szerbek kivonták Szarajevó környékérôl nehézfegyvereiket és eleget
tettek az ENSZ és a NATO követeléseinek, így nem folytatódnak a 4 napja
szünetelô légitámadások. Ugyanakkor a NATO illetékesei kijelentették, hogy ha
a boszniai szerbek megint megtámadják a védett övezeteket, a NATO gépei újból
támadásba lendülnek.
Szeptember 23.
Alaszkában lezuhant az Amerikai Légierô ( USAF ) egyik AWACS légtérellenôrzô
gépe. A gép felszálláskor túlfutott a kifutópályán és felrobbant. Bár ilyen
eset már többször is elôfordult, azok soha nem végzôdtek ilyen tragikusan,
csupán némi anyagi kárt okoztak. Most a több mint 40 fôs személyzetbôl senki
sem élte túl a katasztrófát.
Az amerikai védelmi miniszter csehországi látogatásán elérte, hogy a csehek
függesszék fel MiG-21-eseik korszerûsítését, míg meg nem vizsgálják az
amerikai F-16-osok beszerzésének lehetôségét.
Szeptember 26.
A Szolnoki repülôtiszti Fôiskolán tett látogatást a Francia Légierô Fôiskola
és a Vadászrepülô Fôiskola küldöttsége.
Szeptember 30.
A Saab gyár nagy ceremónia közepedte bemutatta új vadászgépének a JAS-39-es
Gripen-nek az elsô kétüléses változatát.
Október 5.
A NATO harcigépei újra támadást intéztek a szerbek ellen. A gépek három
légvédelmi állást támadtak, mert a rakéták befogták és fenyegettéka NATO
gépeket. Egyes jelentések szerint az újabb támadás figyelmeztetés is akart
lenni, hiszen nemrég a szerb repülôk behatolak a repülési tilalom alatt
tartott zónába.
Október 10.
Tegnap este a NATO vadszgépei újabb csapást mértek a boszniai szerbekre. A cél
ezúttal egy parancsnoki vezetési pont volt.
Október 30.
A svéd JAS-39 Gripen vadászgép tartott bemutatót a Magyar Honvédség
illetékeseinek Kecskemét repülôterén. A svédek a bemutatón demonstrálták a
gép fegyverzetének gyors átalakíthatóságát is. Holnap a Honvédelmi Bizottság
tagjai számára mutatják be az új gépet, melyet a magyar MiG-21-esek
leváltására szánnak.
Három napos tárgyalásra érkezett Budapestre az a szakembergárda, amely
megbeszéléseket folytat a Honvédelmi Minisztérium illetékeseivel amerikai
F-16-os gépek esetleges beszerzésérôl. Az F-16-os a Gripen legnagyobb
ellenfele a MiG-21-esek leváltására kiírt küzdelemben.
December
Amerikai katonák érkeztek Taszár repülôterére, hogy biztosítsák a Boszniába
induló amerikai katonák utánpótlását. A szállítmányok vasúton és repülôvel
történik. Az amerikai misszió idejére Taszárt kivették a készültséget adó
repülôterek listájáról, a kiképzôrepüléseket beszüntették és majd Pápán
folytatják. Mivel a misszió idôtartama 1 év, lehet, hogy elmarad a 3. taszári
repülônap is, amely 1995. júniusában került volna megrendezésre.
December
A Magyarországon létesített amerikai békefentartó alakulat kötelékébe tartozó
Apache harci helikopterek érkeztek Magyarországra. Az AH-64 Apache a ma
létezô egyik legjobb és leghatékonyabb harci helikopter.
December 30.
Kényszerleszállást hajtott végre az egyik amerikai helikopter Kaposvárott. A
gép éjfél után pár perccel landolt az egyik családi ház kertjében. A gép
a kaposújlaki légibázisra tartott, de ott nem kapott leszállási engedélyt a
nagy köd miatt. A helikopter ekkor Taszár felé vette az útját, de ott sem
landolhatott és az elfogyott üzemanyag miatt kellett kényszerleszállást
végrehajtania. Az kényszerleszállás során senki nem sérült meg és anyagi kár
sem keletkezett.
|