1993. repülési hírei
Április 8.
Megkezdôdött a Jugoszlávia elleni légi blokád gépeinek olasz támaszpontokra
való telepítése. A négy nap múlva kezdôdô NATO akcióban amerikai, francia, és
holland, harci gépek vesznek részt.
Április 12.
A NATO gépek megkezdték a légtérzár ellenôrzését Bosznia légterében. Egy
francia Mirage 2000-es típusú gép hajtómû hiba miatt az Adrai-tengerbe zuhant,
a pilóta katapultált.
Április 13.
A NATO bejelenti az elsô légtérsértést, amelyet egy ismeretlen, alacsonyan
repülô gép követett el.
Április 14.
A NATO cáfolja elôzô napi bejelentését, mivel csak egy radarállomás vélte
látni az ismeretlen behatoló gépet. Felmerül a magyar légtérben ôrjáratozó
NATO AWACS gépek szükségesége.
Április 15.
Két ismeretlen légtérsértôt mértek be a NATO AWACS gépek. A térségbe
irányított két holland F-16-os már csak radarjain láthatta a behatolókat,
elfogni, vizuálisan azonosítani nem tudták ôket.
Szeptember 29.
Törökországban nem sokkal felszállás után lezuhant egy katonai repülôgép,
hét ember halálát okazva. A lakóházra zuhant gép áldozatai között volt a
gép pilótája, aki nem tudott katapultálni, valamint két gyermek is.
Szeptember 30.
Oroszországi látogatásának második napján Für Lajos látogatást tett a
Krasznodárban MiG-29-esre való átképzpsen lévô magyar pilótáknál és mûszaki
személyzetnél megtekintve pilótáink bemutatórepüléseit. Mint mondotta az
Az új gépek haza Magyarországra való áttelepítése várhatóan október 10-én
kezdôdik meg és október 30-ig tart. Más források szerint az elsô gép október
18-án landolhat új otthonában, Kecskeméten.
|